Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017

ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ



Όλοι πλέον έχουν καταλάβει (έστω και αργά) ότι  μεγάλο αγκάθι στην υπόθεση της επανακατασκευής του γηπέδου της ΑΕΚ, θα αποτελέσει η μετακίνηση του σταθμού καθαριότητας του Δήμου.
Με την επέκταση του οικοπέδου της ΑΕΚ (Ν.4277/14), ο χώρος όπου στεγάζεται η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας Νέας Χαλκηδόνας, παραχωρήθηκε στο σωματείο  προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για την αρτιότερη λειτουργία του «Κέντρου Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού με την επωνυμία «Αγία Σοφία – Νέα Φιλαδέλφεια» και την απομάκρυνση της κατασκευής από τον οικισμό που βρίσκεται στο δυτικό σημείο (οδός Καππαδοκίας).

Ο σταθμός καθαριότητας, λειτουργεί στο νότιο άκρο του άλσους της Νέας Φιλαδέλφειας πολλά χρόνια και παρότι η μετακίνησή του, αποτελεί «αιχμή του δόρατος», στα προεκλογικά προγράμματα όλων των συνδυασμών, μέχρι σήμερα δεν έχει μετακινηθεί. Κάθε δημοτικός συνδυασμός όταν αναλαμβάνει τη διοίκηση του Δήμου, αντιμετωπίζοντας αδιέξοδο στην εύρεση κατάλληλου χώρου και χρημάτων για την μετακίνησή του, σιωπά καθώς η τήρηση των υποσχεθέντων, θα σήμαινε σημαντικές αυξήσεις των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας, αν βέβαια υπήρχε χώρος για την μετακίνησή του.
Και η αλήθεια είναι ότι οποιαδήποτε διοίκηση είχε αναλάβει τη 1/9/2014, θα αντιμετώπιζε το ίδιο πρόβλημα. Όπως και οι προηγούμενες. Μετακόμιση της υπηρεσίας, σημαίνει εύρεση χώρου και μεγάλο κόστος.
Η διοίκηση Βασιλόπουλου δεν ασχολήθηκε καθόλου με το θέμα. Πιθανότατα θεώρησε ότι θα δικαιωθεί στις απόψεις της για το σύνολο του έργου και έτσι δεν θα αντιμετωπίσει το μεγάλο αυτό ζήτημα. Μόλις πριν λίγους μήνες ζήτησε από το Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφιστεί η απαλλοτρίωση χώρου στα όρια της περιοχής των Απομάχων (στον παράδρομο της Ε.Ο Αθηνών Λαμίας) ώστε να στεγαστεί εκεί η υπηρεσία καθαριότητας και να φιλοξενηθεί ο στόλος των απορριμματοφόρων και των άλλων οχημάτων και μηχανημάτων της. Η διαδικασία της απαλλοτρίωσης είναι μια χρονοβόρος διαδικασία. Υπάρχουν περιπτώσεις στον Δήμο μας που μετά από πολλά χρόνια δεν έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις. Με τον τρόπο αυτό, η Διοίκηση έχτισε το πολιτικό της επιχείρημα, όταν διαπίστωσε ότι οι εξελίξεις δεν παίρνουν τον δρόμο που επιθυμούσε.
Η δυνατότητα αγοράς του συγκεκριμένου ακινήτου απαιτεί (μαζί με τα έξοδα μετακόμισης και μεταστέγασης), άνω των 5 εκ. ευρώ. Ο ετήσιος προϋπολογισμός ολόκληρης της υπηρεσίας καθαριότητας και φωτισμού μετά βίας αγγίζει τα 4 εκ. ευρώ. Σε πρόσφατα δημοσιεύματα διαβάσαμε ότι η Δημοτική Αρχή, ζητά αυτά τα χρήματα να πληρωθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό, με την μορφή έκτακτης κρατικής επιχορήγησης ή ενίσχυσης από την Περιφέρεια. Ακόμα κι αν συμβεί αυτό, πάλι χρειάζεται ικανό χρονικό διάστημα, για να πραγματοποιηθεί αυτό το σενάριο.

Φαίνεται πως σε κάθε περίπτωση, θα στοιχίσει ακριβά η όλη κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί. Είτε κληθούμε να πληρώσουμε μόνοι μας το κόστος είτε το μοιραστούν μαζί μας όλοι οι Έλληνες, έρχονται σημαντικές επιβαρύνσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου